תורמים קורונה ממשיכים להוביל

תורמים קורונה ממשיכים להוביל

ממשיכים להוביל

איך תצמחו אחרי הקורונה ואיך תיערכו לגזרות ממשלת השינוי

תובנות כללים ורעיונות לקידום העמותה ופיתוח קהילת התורמים

 

  • יחזקאל מילר, יועץ אסטרטגי ומלווה אישי לעמותות בגיוס משאבים –

 

כשהתחילה הקורונה חששו רבים מקריסה של ענף התרומות והדינרים ובעיקר מחוסר הוודאות כמה זמן זה יקח ואיך זה ייגמר.

המקצוענים והזריזים, חישבו מסלול מחדש, והתאימו עצמם, תוך כדי תנועה, הן ביעדי העמותה, הן ביוזמות של פעילות חדשנית מותאמת למצב החדש. והן בשיטות גיוס הכספים, מנהלים רבים המציאו את עצמם מחדש, ולמרות שלא יכלו לטוס לחו"ל, היה להם זמן לחשוב ולנער אבק, ריעננו נהלים וגיבשו אסטרטגיה ברורה וממוקדת מטרה, כשלעיתים גם חסכו בהוצאות וגם הגדילו משאבים והכנסות.

שם הקוד המנצח: 'יצירתיות', כשחושבים ומתעמקים, ניתן לחולל שינוי בכל תחום, כפי שמיום ליום אנו נחשפים לשיטות התרמה עדכניות ואופציות דיגיטליות חדשות, עיינו ערך המצ'ינגים ומיזמי גיוס ההמונים, שהביאו לעולם מושג חדש של תרומות איכותיות בהיקפים בלתי נתפסים ובסכומים שהיו עד היום דמיוניים בעליל.

ראשי קהילות ובעלי עמותות מדווחים כי דווקא בשנת הקורונה גייסו יותר כספים מבכל שנה, נכון שכמעט ולא היה שייך לערוך דינרים ומגביות כנהוג בהתכנסויות ענק, אך נחשפנו פעם אחר פעם 'בזמן אמת' איך עם ישראל נחלץ בהמוניו ב"ערבות הדדית" לסייע ברגעי משבר לכל מיזם ומגבית שהביאה רווחה או הקלה למשפחות בתחומי החסד הרפואה והרווחה הקהילתית. בסופו של דבר, הציבור נותן בעין יפה כשהוא מחובר לרעיון ולמטרה, צריך רק לדעת איך להתאים את עצמנו לתנאי השטח והמצב, ולהיות בכל משבר ושינוי, עם יד על הדופק, כדי למנף הזדמנויות לצמיחה.

והנה עוד גילוי מרתק שקיבלנו ממנהלי עמותות וראשי קהילות, נתון שראוי לתת את הדעת עליו, שלמרות התחזיות המדאיגות, רובם ככולם לא ביטלו /ניתקו /הקפיאו את ההו"ק שלהם, בציבור שלנו שמרבית ההתחייבויות בדינרים וב'קרן הבנין' של הקהילות אשר בנויות על הו"ק ארוך טווח למשך שנים, זו בשורה של ממש ואומרת הרבה על מוסר התשלומים הגבוה של אברכים ובני התורה שמקפידים לעמוד בהתחייבותם, וזה בהחלט נתון חשוב שכדאי לקחת בחשבון לקראת תקופת הגזירות שאולי עומדת לפתחנו עם ממשלת השינוי והזדון הזוממת לקצץ בתקציבי עולם התורה ולפגוע משפחות האברכים. היל"ת.

בכל תהליך ושלב, ובכל קמפיין ומיזם, חשוב לבנות אסטרטגיה, דהיינו תוכנית פעולה הקובעת מטרות ויעדים רצויים על ציר הזמן, בטווח הקרוב והרחוק, בצורה מסודרת ומתוכננת, הן בתרומות והן בהסברה חדה וברורה. מה אנחנו רוצים ולאן אנו מתכננים להגיע. מי קהל היעד שלכם, ומדוע שיתרמו דווקא לעמותה שלכם,

אז צאו לדרך, בנו לכם 'בנק מטרות' ממוקד, ותתחילו להגשים את החלומות שלכם. ומכאן נציין בקצרה כמה טיפים תועלתיים ויסודות חשובים בגיוס כספים.

  1. אמון, הצגת תוכניות ועלויות תקצוב למיזם שלכם, בין אם זה פרויקט בניה או תכנית חדשה שברצונכם כעת לגייס עבורו כספים, נתונים ושקיפות, הם בסיס הכרחי לאמון התורם, וכלל זה חשוב גם לפני כל יציאה לפרויקט של גיוס כספים, בהירות ונתונים, כמה עלה עד עכשיו וגם עוד חסר ליעד, זה יעשה לכם סדר בראש וגם לתורמים שישאלו שאלות שלא יישארו ללא מענה.
  2. שתפו, מאוד חשוב ליצור אוירה של שותפות אמיתית עם התורמים, לא שירגישו שהם ה'כספומט' שלכם, אלא באמת הם אלו שבזכותם מתקיימת הפעילות הברוכה, זה יכול להיות באמצעות טלפון אישי לסגל התורמים הנבחרים במועדים ובזמנים משמעותיים לעמותה או איחול לקראת החגים ובמהלכו תשתפו מה הצלחתם לעשות בזכותו.
  3. התחדשו. בזמן הפנוי שנוצר בתקופת הקורונה היו כאלו שביצעו מהלך מתבקש של התחדשות, אם זה במיתוג או בנראות של העמותה, סרט תדמית, אתר או פרוספקט חדש, ככלל, בכל הליך ההתרמה חשוב להיראות מקצועיים ועדכניים ולא עם פרוספקטים דהויים עם תמונות משנות ה-80, ככל שתשקיעו יותר, ותיראו באופן מכובד בעיני התורם, יכבדו את הפניה שלכם יותר, והיחס לתמורה יהיה בהתאם.
  4. היו אופטימיים, מוטיבציה גבוהה, והתלהבות, משפיעים על גובה התרומות ועל לב התורמים. תחשבו גבוה, בעוצמה ובביטחון ב'מוצר שלכם'. כי לכל עמותה או קהילה יש את הייחודיות שלה, צריך רק למצוא אותה. ובמסגרת כלל זה נוסיף עוד, אל תשדרו כשלון או קריסה באותיות אדומות, עדיף שתתנו פתרון או תכנית ייעול, הסיבה לכך היא שבדרך כלל ה'גיוואלד' מבריח תורמים שמחפשים להצטרף להצלחות ולמקום שפורח ונבנה ולא להשקיע את תרומתם במיזם ניהולי תקוע וכושל.

 

  1. הוקירו, כבדו את התורמים שלכם באופן מיוחד ובתשומת לב מקורית/ערכית/אישית, לא תמיד צריך להשקיע בהוקרה גרנדיוזית שעלותה יקרה וגבוהה. בחשיבה מקורית מחוץ לקופסא ניתן לחסוך עלויות ולחולל פלאות.
  2. רתמו. חברו את ההון האנושי בקהילה או בקרב ידידי העמותה לרעיון שלכם, רתימה נכונה וחיבור עמוק בעבודה נכונה ומקצועית, מניבים מכפלות אדירות בגיוס תרומות לאין ערוך.
  3. הפתיעו, אפקט ההפתעה הינו מפתח ליצור קשר חזק ואיתן לאורך ימים. יכול להיות בעת שמחה או ביום הולדת של התורם ומשפחתו
  4. התרגשו. בכל הליך של התרמה חשוב להיכנס לליבו של התורם וללמוד כיצד לרגש אותו, זכרו כי 'הרגש מניע לפעולה'. כן נדרש להסביר לו למה התרומה שלו 'חיונית' ספציפית לפרויקט הזה. ומדוע העיתוי הנוכחי הוא קריטי ומשפיע על עתיד הפרויקט כולו.
  5. בחרו, צרו בעמותה נבחרת איכותית, של חבר נאמנים או מועצת ידידים, או כל שם שתמצאו לנכון, כדי ליצור סיעור מוחות פורה ואפקטיבי, של אנשים בעלי חזון ומעוף, שמאמינים בכם או בעמותה שלכם, אל תהיו נעולים לבד על שבלונה קדומה, היו פתוחים להצעות ולבניית רב שיח הדדי ופתוח, בעולם מתקדם כמו שלנו מומלץ בכל עת ללמוד ולשמוע מעוד מוחות טובים, ומחברים קרובים, איך לקדם דברים, כאשר בדרך כלל בשולחנות כאלו עולים רעיונות מבריקים ופורצי דרך.
  6. תהיו על המפה. עשיתם פעילות נהדרת בזכות כספי התרומה, התקדמתם, חגגתם אירוע משמעותי בקהילה ששווה לדווח אודותיו, ספרו על כך במייל או בעיתונות הפונה לקהל היעד שלכם, בלוח המודעות הקהילתי או בכל דרך שתמצאו לנכון, העדכון ישאיר אתכם בחזית תת המודע של התורם הפוטנציאלי, תיצרבו במוחו כארגון פעיל וקהילה דינאמית חיה ותוססת, כי אם לא תספרו, איך ייחשפו לעשיה המדהימה שלכם, ובמיוחד אם הנכם מתכננים לשמר אותם הלאה כתורמים וכידידים פעילים לקהילת התומכים שלכם במיזמים הבאים.
  7. סייעתא דשמיא, ואמונה, יחד עם ההשתדלות הרצויה, אמונה וביטחון וסייעתא דשמיא, אלו כללי המפתח הראשונים תחילה לכל. בכח האמונה, ובכח התפילה שיפתח ה' אוצרו ויתן חן וחסד בעיני כל רואיכם, תבורכו ותעשו חיל!

 

בהצלחה!

מאמרים נוספים

הדרכות

ניהול עמותה בראש עיסקי

ניהול עמותה בראש עיסקי מנהלי עמותות טרודים ברמת היומיום במשימות רבות ומגוונות, החל מדאגה לתזרים המזומנים, אם באמצעות מציאת מקורות חדשים, אם בגיוס תרומות, המשך

המשך לקרוא
דילוג לתוכן