תובנות קורונה – למנהלים ומקבלי החלטות בארגון

תובנות קורונה – למנהלים ומקבלי החלטות בארגון

תובנות קורונה – למנהלים ומקבלי החלטות בארגון

 

כל מנהל / בעל עסק יודע כי עליו להביא לקוחות ולשמרם ככל האפשר, אך מי שלא רק השקיע את כוחו במהלך השנה וחצי האחרונות בשאלת ההתמודודות ובאיך להתגלגל?

 

אלא גם הקשיב לקול הפנימי שלו (אם מתאמצים אז כל 1 ישמע את הקול הפנימי שלו) עלו אצל כולנו תובנות קורונה, אם לגבי חיי המשפחה והזוגיות, חינוך הילדים ואם לגבי אופן התפיסה העיסקית וכן לגבי כיצד להתנהל את העסק יותר טוב.

 

הרי לפניכם 4 כללי אצבע (לאווים) – שבהחלט רצוי להקפיד עליהם :

 

להקפיד על איכות – להיות מחובר בעמותות לאמת המקצועית, לא להפחית מהקפדה על איכות המוצרים ואיכות השירותים המסופקים על ידיכם, לא לעצום עין ולא לתת מקום לעיגולי פינות (במיוחד לנותני השירותים שביננו). וכל זאת גם אם קשה וגם אם זה דורש משאבים ומייקר עלויות (כמובן כל עוד שאפשר לעמוד בהם).

להקפיד על גבייה מיטבית (מואצת) – מוסר תשלומים בענפים רבים בישראל לא מזהיר במיוחד, גם אם אפילו יש חוק שנחקק בשנים האחרונות בנוגע להגברת מועדי התשלומים, אנו מגלים ומתגלים במערומינו עת גם משרדי הממשלה חורגים מהחוק ומשלמים לנותני השירותים שלהם בחריגות וכפי שנהוג לכנות ב-שוטף 120 או שוטף +'עולם הבא'. אשר על כן, חובה להשקיע רבות בלצמצם את האפשרות לקבלת תשלומים ובמיוחד שלהימנע מקבלת תשלום עתידי, אלא להקפיד לגבייה הסמוכה ככל הניתן ליום מתן השירות / מוצר (תשלום בעת מועד העיסקה), מיותר לציין כי אין למכור בהקפה, במיוחד לא בעיתי קיצון כמו בקורונה.  עם כל הצורך בלשמור על לקוחות – יש להיפטר מלקוחות שמשחקים בלשלם / לא לשלם, כל אותם לקוחות שניכר כי הם מעוניינים לאתגר אתכם סביב נושא התשלום, מוטב לסיים איתם את ההתקשרות בהקדם ולא לספק להם יותר מוצרים / שירותים, מדובר בלקוח 'מעייף' שאין הברכה עולה ממנו.

שימור עובדים – הון אנושי הוא המשאב העיקרי בכל עסק, יש מי שמבין ודואג לשמר, אפילו בתקופות קיצון, ויש מי שבחר כבר בתחילת הגל ה-1 לנער את העובדים שלו כמו אבק מעל שטיח. היום בהסתכלות של שנה וחצי אחרוה, נהיר לכל, היכן מוצב מי ששימר את העובדים הטובים שלו והיכן מצוי מי שפיזר את עובדיו בחל"תים לכל עבר. לקוחות מעריכים את העובדה שהעובדים בארגון המשיכו לעמוד איתם בקשר רציף ושהארגון שמר על הידע ובכלל זה את ההיכרות וצרכי הלקוחות. וכמובן שהעובדים חוו על בשרם את התקופה הלא פשוטה, וראו מה קורה בשווקים ובכלל זה בענף שלהם, וכעת העובדים שנשתמרו ע"י המעביד מעריכים ביתר את ההנהלה / מעביד.

שמירה על פרופורציות ואנושיות – שמירה על אנושיות שלא לאבד את העשתונות, כביכול נשמע עיקרון בסיסי ויהיו מי שירימו גבה – אבל בין הגל ה-1 לגל ה-2, היו רבים ששיתפו אותנו כי חוו היסטריה והתקפות זעם מצד לקוחותיהם – לשיטתנו והמלצתנו – להימנע מלתת שירות או לעבוד לטווח ארוך עם לקוחות כמעין אלו, עדיף לחתוך מהר ככל שניתן לקוח שאינו יודע מהי דרך ארץ, אותו לקוח ימצא לעצמו את הספק / נותן השירותים הראוי לעבוד איתו – לרוב אלו יהיו הספקים הפחות מקצועיים והיותר זולים.  הקפדה על אנושיות במצבי קיצון אף זוכה להערכה במצד עובדי הארגון, זאת במיוחד כאשר העובדים עדים לראות כי המעביד מקפיד לשמור על כבודם ועל כבוד המקום, גם אם זה דורש לגרוע לקוח ממצבת לקוחות העסק.

 

 

בטוחני כי מי שיתמידו לעיין אחת לתקופה ברשימת כללי האצבע הנהירים והברורים, ימצאו את עצמם במהלך השוטף של השנה, עם ראש מורם מעל תוך שמירת וניתוב האנרגיות ליעדים שהציבו ויכולת להניע קדימה את הארגון שבניהולם ביתר קלות וניהול באווירה מיטבית.

 

אני תקווה כי 'תובנות הקורונה' שפורטו לעיל, ואשר הינם טיפים מעשיים שנכתבו מתוך ניסיון רב, וכמי שמלווה מאות תאגידים ועסקים לאורך שנים, ובכלל זה ליווה באופן צמוד את לקוחות המשרד מאז פרצה מגיפת הקורונה, יהיו התובנות וכללי האצבע ככלי עזר לכל מי שצריך לקבל החלטות בעסק / חברה / עמותה / משרד – לאורך כל השנה

 

נכתב ע"י רואה חשבון יעקב קטן

מאמרים נוספים

הדרכות

ניהול עמותה בראש עיסקי

ניהול עמותה בראש עיסקי מנהלי עמותות טרודים ברמת היומיום במשימות רבות ומגוונות, החל מדאגה לתזרים המזומנים, אם באמצעות מציאת מקורות חדשים, אם בגיוס תרומות, המשך

המשך לקרוא
דילוג לתוכן